Jullie hebben niet geluisterd

Jeremia 25:1-14 1-2 In het vierde regeringsjaar van koning Jojakim van Juda, de zoon van Josia (dit was het eerste regeringsjaar van koning Nebukadnessar van Babylonië), richtte de HEER zich tot Jeremia over de inwoners van Juda en Jeruzalem. De profeet Jeremia sprak toen tot hen: 3  ‘Vanaf het dertiende regeringsjaar van koning Josia van … Lees meer

Twee manden met vijgen

Jeremia 24:1-10 1   De HEER liet mij twee manden met vijgen zien, nadat koning Nebukadnessar van Babylonië koning Jechonja van Juda, de zoon van Jojakim, samen met de leiders van Juda en de smeden en de wapenmeesters uit Jeruzalem naar Babel had weggevoerd. De manden waren voor de tempel gezet. 2  In de ene mand … Lees meer

Voor een van de onaanzienlijksten

Matteüs 25:31-46 31 Wanneer de Mensenzoon komt, omstraald door luister en in gezelschap van alle engelen, zal hij plaatsnemen op zijn glorierijke troon. 32  Dan zullen alle volken voor hem worden samengebracht en zal hij de mensen van elkaar scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt; 33  de schapen zal hij rechts … Lees meer

Wie heeft zal nog meer krijgen

Matteüs 25:14-30 14 Of het zal zijn als met een man die op reis ging, zijn dienaren bij zich riep en het geld dat hij bezat aan hen in beheer gaf. 15  Aan de een gaf hij vijf talent, aan een ander twee, en aan nog een ander één, ieder naar wat hij aankon. Toen … Lees meer

Weest dus waakzaam

Matteüs 25:1-13 1 ¶  Dan zal het met het koninkrijk van de hemel zijn als met tien meisjes die hun olielampen hadden gepakt en erop uittrokken, de bruidegom tegemoet. 2  Vijf van hen waren dwaas, de andere vijf waren wijs. 3  De dwaze meisjes hadden wel hun lampen gepakt, maar geen extra olie. 4  De … Lees meer

Recht en vrede begroeten elkaar

Psalm 85 1 ¶  Voor de koorleider. Van de Korachieten, een psalm. 2 U bent uw land genadig geweest, HEER, u keerde het lot van Jakob ten goede, 3 nam de schuld van uw volk weg en bedekte al zijn zonden. sela 4 U bedwong uw woede en wendde u af van uw brandende toorn. … Lees meer

Om hen op tijd te eten te geven

Matteüs 24:45-51 45  Wie is die betrouwbare en verstandige dienaar die de heer heeft aangesteld over zijn huispersoneel om hun op tijd te eten te geven? 46  Gelukkig de dienaar die daarmee bezig is wanneer zijn heer komt. 47  Ik verzeker jullie: hij zal hem aanstellen over alles wat hij bezit. 48  Slecht is echter … Lees meer

Leer van de vijgeboom

Matteüs 24:29-44 29  Meteen na de verschrikkingen van die dagen zal de zon verduisterd worden en de maan geen licht meer geven, de sterren zullen uit de hemel vallen en de hemelse machten zullen wankelen. 30  Dan zal aan de hemel het teken zichtbaar worden dat de komst van de Mensenzoon aankondigt, en alle stammen … Lees meer

Je zult eten wat je werk opbrengt

Psalm 128 1 ¶  Een pelgrimslied. Gelukkig ieder die ontzag heeft voor de HEER en de weg gaat die hij wijst: 2  je zult eten wat je werk opbrengt, geluk en voorspoed vallen je toe, 3  je vrouw als een vruchtbare wijnstok in het midden van je huis, je kinderen als jonge olijfbomen in een … Lees meer

Hij zal u kracht geven

2 Tessalonicenzen 3:1-18 1 ¶  Voor het overige, broeders en zusters, bid voor ons. Bid dat het woord van de Heer zich elders even snel verspreidt en evenzeer geprezen wordt als bij u. 2  Bid ook dat wij worden behoed voor slechte en kwaadaardige mensen, want niet iedereen is betrouwbaar. 3  Maar de Heer is … Lees meer

Laat u door niemand misleiden

2 Tessalonicenzen 2:1-17 1 ¶  Broeders en zusters, over de komst van onze Heer Jezus Christus en het tijdstip waarop we met hem worden verenigd, zeggen we u: 2  verlies niet meteen uw verstand en raak niet in paniek wanneer een profetie, een uitspraak of een brief die door ons zou zijn geschreven, het voorstelt … Lees meer

Om te worden geprezen

2 Thessalonicenzen 1:1-12 1 ¶  Van Paulus, Silvanus en Timoteüs. Aan de gemeente in Thessaloníki, die toebehoort aan God, onze Vader, en de Heer Jezus Christus. 2  Genade zij u en vrede van God, onze Vader, en de Heer Jezus Christus. 3  Broeders en zusters, wij moeten God altijd voor u danken. Het past ons … Lees meer