Dit was al de derde keer

Johannes 21:1-14 1 ¶  Hierna verscheen Jezus weer aan de leerlingen, nu bij het Meer van Tiberias. Dat gebeurde als volgt. 2  Bij het meer waren Simon Petrus en Tomas (dat betekent ‘tweeling’), Natanaël uit Kana in Galilea, de zonen van Zebedeüs en nog twee andere leerlingen. 3  Petrus zei: ‘Ik ga vissen.’ ‘Wij gaan … Lees meer

Vrouwen: erken het gezag van uw man

1 Petrus 3:1-12 1 ¶  Voor u, vrouwen, geldt hetzelfde: erken het gezag van uw man. Dan zullen mannen die weigeren Gods boodschap te aanvaarden daarvoor gewonnen worden door het gedrag van hun vrouw, zonder dat zij iets hoeft te zeggen, 2  omdat ze zien hoe zuiver u leeft uit ontzag voor God. 3  Uw … Lees meer

Slaven, erken het gezag van uw meesters

1 Petrus 2:18-25 18  Slaven, erken het gezag van uw meesters en heb ontzag voor hen, niet alleen voor de goede en rechtvaardige, maar ook voor de onrechtvaardige. 19  Het is een blijk van genade als iemand, doordat zijn aandacht op God gericht is, in staat is onverdiend leed te verdragen. 20  Immers, is er … Lees meer

U bent als vreemdelingen

1 Petrus 2:11-17 11  Geliefde broeders en zusters, u bent als vreemdelingen die ver van huis zijn; ik vraag u dringend niet toe te geven aan zelfzuchtige verlangens, die uw ziel in gevaar brengen. 12  Leid te midden van de ongelovigen een goed leven, opdat zij die u nu voor misdadigers uitmaken, door uw goede … Lees meer

Ontdoe u dus van alles wat slecht is

1 Petrus 2:1-10 1 ¶  Ontdoe u dus van alles wat slecht is, van alle bedrog en huichelarij, alle afgunst en kwaadsprekerij, 2  en verlang als pasgeboren zuigelingen naar de zuivere melk van het woord, opdat u daardoor groeit en uw redding bereikt. 3  U hebt toch ondervonden hoe goed de Heer is? 4 ¶  … Lees meer

Wees heilig

1 Petrus 1:13-25 13 ¶  Laat uw geest daarom voortdurend paraat zijn, wees waakzaam en vestig al uw hoop op de genade die u ontvangen zult wanneer Jezus Christus zich openbaart. 14  Wees als gehoorzame kinderen en geef niet opnieuw toe aan de begeerten waardoor u vroeger, toen u nog onwetend was, werd beheerst, 15  … Lees meer

Zonder hem ooit gezien te hebben

1 Petrus 1:1-12 1 ¶  Van Petrus, apostel van Jezus Christus. Aan de uitverkorenen die als vreemdelingen verspreid in Pontus, Galatië, Kappadocië, Asia en Bitynië verblijven, 2  door God, de Vader, voorbestemd om, geheiligd door de Geest, gehoorzaam te zijn aan Jezus Christus en met zijn bloed besprenkeld te worden. Genade zij u en vrede, … Lees meer

Ik wens jullie vrede!

Johannes 20:19-31 19 ¶  Op de avond van die eerste dag van de week waren de leerlingen bij elkaar; ze hadden de deuren afgesloten, omdat ze bang waren voor de Joden. Jezus kwam in hun midden staan en zei: ‘Ik wens jullie vrede!’ 20  Na deze woorden toonde hij hun zijn handen en zijn zijde. … Lees meer

Engelen noch machten noch krachten.

Romeinen 8:26-39 26 ¶  De Geest helpt ons in onze zwakheid; wij weten immers niet wat we in ons gebed tegen God moeten zeggen, maar de Geest zelf pleit voor ons met woordloze zuchten. 27  God, die ons doorgrondt, weet wat de Geest wil zeggen. Hij weet dat de Geest volgens zijn wil pleit voor … Lees meer

Erfgenamen van God

Romeinen 8:12-25 12  Broeders en zusters, we hoeven ons niet langer te laten leiden door onze eigen wil. 13  Als u dat wel doet, zult u zeker sterven. Als u echter uw zondige wil doodt door de Geest, zult u leven. 14  Allen die door de Geest van God worden geleid, zijn kinderen van God. … Lees meer

Wat de Geest wil brengt leven en vrede

Romeinen 8:1-11 1 ¶  Dus wie in Christus Jezus zijn, worden niet meer veroordeeld. 2  De wet van de Geest die in Christus Jezus leven brengt, heeft u bevrijd van de wet van de zonde en de dood. 3  Waartoe de wet niet in staat was, machteloos als hij was door de menselijke natuur, dat … Lees meer

Ons leven moet vrucht dragen voor God

Romeinen 7:1-12 1 ¶  Weet u dan niet, broeders en zusters-ik spreek immers tot mensen die de wet kennen-, dat de wet alleen gezag over een mens heeft zolang hij leeft? 2  Een getrouwde vrouw is door de wet gebonden aan haar man zolang hij leeft, maar wanneer hij sterft is zij van deze verplichting … Lees meer